Το εργοστάσιο στο Ντουραχάνι Παπάδου

Το εργοστάσιο στο Ντουραχάνι Παπάδου

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 (το ’67 ή το ’68) ο Νικόλαος Σαμαράς πεθαινει από φυματίωση και λίγα χρόνια αργότερα τη σκυτάλη της επιχείρησης αναλαμβάνει η Μαρία Κυριαζή – Σαμαρά, μόνη από τα ανίψια του Νικόλαου Σαμαρά, που έχει παραμείνει στη Μυτιλήνη.

Στα 20 χρόνια της και έχοντας στο πλευρό της τον σύζυγό της Παναγιώτη Αναγνώστου αναπτύσσουν περαιτέρω την εμπορική δραστηριότητα της ποτοποιίας, με στόχο την ενδυνάμωσή της, τόσο σε παραγωγικό όσο και σε προϊοντικό επίπεδο.

Τον Νοέμβριο του 1977 τα σχέδια του ζευγαριού γίνονται πραγματικότητα, καθώς η ποτοποιία είναι πλέον έτοιμη να στεγαστεί στις νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην περιοχή Ντουραχάνι Παπάδου, έχοντας σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, ιδιόκτητα οχήματα, ανανεωμένες γραμμές παραγωγής και πολύ σύντομα άνοδο των πωλήσεων ούζου στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας.

Προσκεκλημένοι όλοι οι κάτοικοι της Γέρας, σε μια λαμπρή τελετή, η πρόσκληση της οποίας αναγράφει:

Με τη δημιουργία του εργοστασίου οι ρυθμοί διαφοροποιούνται. Η μεγάλη ωστόσο αλλαγή στο προφίλ της ποτοποιίας θα γίνει αισθητή από το 1997 (δύο χρόνια αφότου μετατρέπεται από προσωπική σε ανώνυμη με τη νέα επωνυμία της να είναι Ποτοποιία Σαμαρά ΑΕΒΕ), όταν στην επιχείρηση εισέρχεται ο γιος της Μαρίας Αναγνώστου – Σαμαρά, Δημήτρης, πτυχιούχος Διοίκησης Επιχείρήσεων και μέχρι πρότινος στέλεχος στην Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως.

Ο νέος εμπορικός διευθυντής της ποτοποιίας, ανανεώνει την εικόνα της οικογενειακής επιχείρησης, με νέες συσκευασίες και νέες κερδοφόρες συνεργασίες, καθώς επιπλέον προχωρεί στη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στη Μυτιλήνη, στην είσοδο των προϊόντων σε νέες αγορές, ενώ ξεκινά συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου.

Παράλληλα οργανώνεται η παραγωγή (εμφιάλωση, απόσταξη), για πρώτη δε φορά στα χρονικά της ποτοποιίας δημιουργείται φυσικό τμήμα πωλήσεων Νοτίου Ελλάδας με διεύθυνση πωλήσεων και πωλητές.

Η ποτοποιία Σαμαρά εξακολουθεί να γράφει τη δική της ιστορία στην πολύ σκληρή και εξόχως ανταγωνιστική εγχώρια αγορά ούζου. Συνιστώντας εν πολλοίς ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά ίσως παραδείγματα κορυφαίας μικρομεσαίας οικογενειακής επιχείρησης, που γεννήθηκε από το όραμα Μικρασιατών, οι οποίοι με επιτυχία μετέφεραν και “έστησαν” εκ νέου σε διάφορα σημεία της Ελλάδας το επιχειρηματικό τους δαιμόνιο.

Πηγή: Ημερήσια Οικονομική Εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ – 10/01/2009